آیا فلش زدن برای موبایل ضرر دارد؟

آیا فلش زدن برای موبایل ضرر دارد؟آیا فلش زدن برای موبایل ضرر دارد؟

فلش زدن گوشی

قطعا و بدون هیچ شکی فلش زدن گوشی مشکلی ندارد و برای گوشی هیچ ضرری ندارد و به هر تعداد باری که زده شود اصلا مهم نیست . با ما در عصراطلاعات همراه باشید .

فلش زدن موبایل

زمانی که گوشی با مشکلات نرم افزاری مواجه می‌شود این سوال بسیاری از کاربران است که آیا فلش زدن گوشی ضرر دارد؟ در پاسخ به این افراد باید گفت فلش زدن گوشی هیچ ضرری برای موبایل شما نخواهد داشت.سخت افزار توسط نرم افزار مدیریت می‌شود. رام یا سیستم عامل گوشی را با اصطلاحی به نام فلش  بر روی سخت افزار اجرا می‌کنند تا سخت افزار قابل استفاده باشد. در واقع فلش زدن گوشی در گوشی همان نصب ویندوز در کامپیوترهای شخصی است.تعداد دفعات فلش محدود نیست و به تعداد دلخواه می شود فلش زد.

دلایل مختلف و متنوعی در رابطه با فلش زدن گوشی ها ممکن است اتفاق بیافتد، یکی از شایع ترین مسائلی که باعث فلش زدن گوشیمیشود قفل شدن دستگاه توسط یک اپراتور مخابراتی میباشد. این روش بدین شکل صورت میگیرد که یک شبکه مخابراتی به شما پیشنهاد میدهد که یک گوشی را با قیمت پایین تر خریداری کنید ولی تنها باید از سیم کارت آن شرکت استفاده کنید و در صورت تغییر اپراتور دستگاه شما آنتن نمیدهد. این اتفاق از طریق قفل نرم افزاری صورت میگیرد و با نصب یک رام آزاد و جهانی شما میتوانید از هر سیم کارتی استفاده کنید.( به این نکته توجه داشته باشید که این کار با قفل های دیگری نیز همراه است و به این سادگی صورت نمیگیرد و ممکن است بعد از یک بار آپدیت مشکل شما مجدداً بازگردد) از جمله دیگر عواملی که میتواند باعث فلش زدن گوشی شما شود فراموش شدن رمز یا الگوی گوشی شما است که میتوانید بافلش زدن گوشیآن قفل را از دست دهید تنها با این شرط که کلیه اطلاعات شما از بین میرود. دلایل دیگری نظیر کند شدن دستگاه و یا روی لوگو ماندن گوشی یا تبلت و یا نیاز به آپدیت دستی و یا عوامل مختلفی ممکن است شما را به این کار مجبور کند.

مزایای فلش زدن گوشی همراه:

  • از بین بردن ویروس‌های گوشی
  • رفع خطاهای موجود در سیستم عامل
  • در خیلی از مواقع مصرف باتری به دلیل سبکی نرم افزاری کاهش  می‌یابد
  • سرعت گوشی افزایش می‌یابد
  • می توان نسخه سیستم عامل را با فلش کردن ارتقا داد

معایب فلش زدن  گوشی همراه:

  • پاک شدن کلیه اطلاعات شخصی و اپلیکیشن های نصب شده بر روی تلفن همراه
  • عدم امکان «داون گرید» در برخی مدل های تلفن همراه، یعنی شما نمی توانید در بعضی مدل ها نسخه پایین تری از سیستم عامل را بر روی گوشی خود نصب کنید. این کار باعث خاموش شدن تلفن همراه شما می‌شود.